Suriye

Hızlı Bağış Seçenekleri
Suriyeli kardeşlerimizin acısını dindirmek istiyor, sorunlarına çözüm üretmek için çalışmalar yürütüyoruz.

"Mü’minin mü’mine karşı durumu, bir parçası diğer parçasını sımsıkı kenetleyip tutan binalar gibidir.” Hz. Peygamber bunu açıklamak için, iki elinin parmaklarını birbiri arasına geçirerek kenetledi. (Buhârî, Salât 88, Mezâlim 5)

2011 yılında başlayan ve yüzyılın en büyük insanlık dramlarından birinin yaşandığı Suriye’de siyasi kriz ve savaşın mağdur ettiği kardeşlerimizin durumu hala vahametini korumaya devam ediyor. Bir yanda yoğun bombardıman bir yanda yaşanan barınma sorunu ailelere yaşamak adına çok fazla seçenek sunmuyor.

Hayırsever Milletimizin desteği ve Diyanet İşleri Başkanlığımızın öncülüğü ile asırlardır aynı coğrafyada birlikte yaşadığımız Suriyeli kardeşlerimizin acısını dindirmek, sorunlarına çözüm üretmek için eğitimden sağlığa birçok alanda projeler geliştirmekte ve yürütmekteyiz.

Ayni ve Nakdi Yardım 265 Milyon TL’ye Ulaştı

Yaşanan krizin hemen ardından başlattığımız “Şimdi Suriye’ye Yardım Zamanı”, “Şimdi Türkmenlere Yardım Zamanı”, “Şimdi Yaraları Sarma Zamanı”, “Halep’te İnsanlık Ölmesin” ve Suriye yardım kampanyalarıyla, şubelerimizle birlikte 2011 yılından bugüne kadar 265 milyon lira tutarındaki yardım malzemesini savaş mağduru Suriyeli kardeşlerimizin yaralarını sarmak, ihtiyaçlarını gidermek için kamplarda yaşayan mültecilere ulaştırdık.

Partnerlerimiz İle Bölgede Dağıtımlar Gerçekleştiriyoruz

İlk andan beri bölgede faaliyet gösteren, planlama ve ihtiyaç tespiti yapan Türkiye Diyanet Vakfı, milletimizin emanetleri olan ayni yardımlar ile nakdi bağışları bölgedeki ekipleri ve partnerleriyle birlikte sınır ötesinde bulunan yetimhaneler, kamplar, çadır kentler ve evleri ziyaret ederek ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyor.

Gıda, Temizlik, Barınma, Mutfak ve Giyim Ürünleri Dağıtıyoruz

Savaştan dolayı yokluk içerisinde kalan aileler için gıda, temizlik, barınma, mutfak ürünleri ve giyim eşyaları dağıtımı yaparak çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Bunların yanı sıra Türkiye Diyanet Vakfı’na ait lojistik merkez ve Suriye içerisindeki fırınlarda günlük 15 bin kişilik sıcak yemek ve 160 bin ekmek hazırlanarak iç savaş mağduru ailelere ulaştırılıyor.

Bölgede bu zamana kadar Kurban bayramında ve sonraki aylarda 47 bin 239 hisse kurban kesilerek ihtiyaç sahibi ailelere dağıtılırken, Ramazan aylarında da 184 bin 200 kişi iftar sofralarında ağırlandı.

İçme suyu sıkıntısının hat safhada yaşandığı bölgelerde toplamda 10 bin kişilik su kuyusunu hizmete açtık. Ayrıca oluşturduğumuz giyim ve gıda mağazasıyla da bölge halkının yaralarını sarmaya devam ediyoruz.

Dini hizmetleri destekleme faaliyetlerimiz kapsamında ise Diyanet İşleri Başkanlığımız ile birlikte Cerablus, Elbab, Azez ve Afrin bölgelerinde savaşta yıkılan ve tahrip olan 467 caminin tadilat ve tefrişatını gerçekleştirdik.

Kalıcı Konutlar İnşa Edilecek

Bombardıman nedeniyle yaşadıkları yerleri terk etmek zorunda kalan aileler zeytin bahçeleri içerisinde yağmur, çamur ve soğuk hava nedeniyle son derece kötü şartlarda yaşam mücadelesi veriyor. Özellikle kış aylarında çadırlarda yaşam oldukça zor. İdlib’de yetim ve engelli ailelerine yönelik başlattığımız konut projesini geliştirerek bölgedeki diğer sivil toplum kuruluşları ile birlikte kalıcı konutlar inşa edeceğiz. Çadır maliyetine, daha hızlı ve daha sağlıklı barınma hizmeti sunulmuş olacak. 30 metrekarelik düşük maliyetli konutların hızlıca yapımına başlanarak ailelerin yağmur ve soğukta dışarıda kalmalarının önüne geçilmesini hedefliyoruz.

Eğitimle Geleceğe Umut Oluyoruz

Türkiye Diyanet Vakfı olarak Suriye içerisinde sürdürdüğümüz eğitim faaliyetlerimiz kapsamında bölgede 6 okul inşa ederek binlerce öğrencinin eğitimine katkı sağladık. İman, Hz. Ayşe, Zemzem ve Beytüsselam köyü olmak üzere 4 kampta 2 bin 100 yetime barınma, hizmeti veriyoruz. Sağlık alanında yürütmüş olduğumuz çalışmalar kapsamında 60 bin hastaya tedavi ve ilaç desteği verdik. Ayrıca İdlib bölgesinden son saldırılar ile sınır hattına gelen aileler için 20 sınıflık bin öğrenci kapasiteli Ammar bin Yasir İlköğretim Okulu’da hizmete sunulacak.”

Siz de bu kampanyalarımıza destek olarak yaşanan ağır insanlık dramı karşısında ezilen mağdur ve mazlum kardeşlerimize yardım edebilirsiniz.

İyiliği Paylaş
Türkiye Diyanet Vakfı © 2024 Bakanlar Kurulu Kararıyla kamu yararına çalışan ve izin almadan yardım toplayabilen bir vakıftır. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında Gizlilik Ve Veri Güvenliği Politikası